HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2011. - november 12.

2011.11.16. 13:43 FüziMedve

Egy nagyon nehéz időszakban vagyok, amely szinte mindenre kihat, így az úszásra is, és míg az uszodán kívül próbálom a felszínen tartani magam, lelkierőm már nem marad ugyanezt megtenni a medencében is.

Egy hosszabb kihagyás után mindezek ellenére lementem, hogy a tervezett 2.000 méteres verseny távját legalább kipróbáljam, milyen érzés lehet majd.

Az első etapban ezer méteren szerettem volna alacsony tempószámot tartani, majd egy szaunázást követően nekivágni a két kilométernek, lehetőleg 34 percen belül, esetleg ha megy, akkor 33 alá sem lenne ártalmas mennem, hogy tudjam, majd a versenyen 31-el kezdődő időhöz mennyi szükséges és mennyire bízhatok benne.

A bemelegítés simán működött, csak az úszásra figyeltem oda, és egészen jó mozgással, könnyedén, de nem is sok erőfeszítést beleadva 16:33-as nyugodt ezret úsztam.

A szaunában viszont már azt sem tudtam, hol vagyok, teljesen máshová terelődtek a gondolataim, és nem is tudtam megszabadulni tőlük már. Visszaérkezve a medencetérbe egészen más fontosságát éreztem az úszásnak, mint fél órával korábban, valahogy teljesen devalválódott minden, kiment a lelkemből minden késztetés, ami újra a vízbe vezetett volna.

Így a napi össztáv mindössze 1.000 méter volt.

Ennyi.

9 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr633387137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.11.16. 21:24:46

Remélem, túlteszed Magad rajta! Ha megengeded, hogy tanácsot adjak az úszással kapcsolatban, és nem technikait: csak azt tudom tanácsolni Neked, amit Te is nekem annak idején. Ne az órát nézd, hanem próbáld a mozgást figyelni, élvezd, hogy legtöbbünknél gyorsabban haladsz még akkor is, ha csak negyed erőbedobással úszol! Menj le, és ússzál szép nyugodt hosszakat és élvezd, hogy úgy siklasz a vízben, ahogy kevesen. Láttam! A versenyen pedig sokunkat percekkel fogsz legyőzni még úgy is, ha csak "nézelődni" jössz.

Számomra az úszás a nehéz pillanatokban jobb, mint bármely gyógyszer. Legyen ez így Számodra is, próbálj a mozgás örömére koncentrálni, és ne mérd folyton Magad, úgyis jó vagy!

Erőt kívánok mindenhez.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.11.21. 22:15:13

Látom, mi folyik a Sárkány üzenőfalon. M. S., azaz Sanyibá "átvette az uralmat" a kék kommentek felett, de nehogy már ez ennyire letörjön Téged! Abban talán igaza lehet, hogy túlérzékeny vagy, ha ez befolyásol. Hagyd a fenébe azt a falat. Vagyunk elegen, akik szívesen látunk a medencében, Balatonban, miegymáshol.

Ja, és direkt nem írtam az üzenőfalra. Egyébként valószínűleg egyszerre úsztam vasárnap M. S.-ral a Fradi usziban. Kár, hogy nem jöttél el!

M. S. kollégánál már valószínű, az kiverné a biztosítékot, ha Hillabyként írnék az üzenőfalra, merthogy betegesen rejtegetem a kilétemet. Persze kb. 10 perc alatt kiderítené a nevemet, email címemet, telefonszámomat, és világgá kürtölné. Nem mintha zavarna...

Az viszont zavar, hogy belemész ebbe a játékba. Remélem, egyszer elfelejted a sarkany.hu doménnevet. Legalábbis, ami az üzenőfalat illeti.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.11.21. 22:25:58

..."troll", igen, ez a helyénvaló kifejezés. Minden fórum, blog kap ilyen hozzászólókból eleget. A Sárkány sem lehet kivétel.

FüziMedve 2011.11.22. 09:03:25

Nem, egyáltalán nincs rossz kedvem tőle, még csak különösebben fel sem bosszant már elég régóta. Nem újkeletű a dolog, és elég változatlannak tűnik, volt időm hozzászokni ahhoz, hogy valszeg ez nem fog változni, nem hangol le különösebben emiatt.

FüziMedve 2011.11.22. 09:05:34

Ami miatt valamennyire zavar, azok a többiek. Engem nagyjából hidegen hagyna, ha mondjuk emileket küldözgetne nekem rendszeresen, de hogy a többiek is ki vannak tőle akadva, csak ezért nem hagyom mindig szó nélkül.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.11.22. 09:37:46

@FüziMedve: És ugye nem voltál vasárnap a Fradiban? Merthogy nem nagyon láttalak.

FüziMedve 2011.11.22. 12:53:08

Nem tudtam most ehhez összeszedni magam. A napokban ha lemegyek úszni, akkor megpróbálom saját magamnak teljesíteni a távot.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2012.01.07. 21:19:36

@FüziMedve: Hát Veled mi van mostanában? Úgy eltűntél a Sárkány üzifalról is, mintha ott se lettél volna... BÚÉK! Remélem, idén összefutunk valami Balaton-átúszás félén!

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2012.02.28. 20:39:33

...kolléga, semmit sem tudni Rólad. Tedd túl Magad a bajon, bármi is legyen az!
süti beállítások módosítása