HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Felkészülés az Öbölátúszásra

2013.07.19. 10:41 FüziMedve

Nem jött össze sajnos egyetlen alkalom sem, amikor időt tudtam volna szakítani egy nagyobb erőnléti úszásra, és mivel eldőlt, hogy e hétvégén rendezik a Balaton-átúszást, az már biztos, hogy ez így is marad.

Nem tényező a dologban, de ellenben a gyógytornán nagyon odateszem magam, és ennek meg is van az eredménye. Jövő hétfőn lenne esedékes az orvos szerint a rögzítőt 70 fokos flexióra állítani, ám a mai gyógytornán már 120 fokig ment a hajlítás. Jót tett a lelkemnek, hogy a dokival ellentétben a gyógytornász nem döngölt a földbe amiatt, mert - hogy is fogalmazzak - nem tartottam magam szigorúan a konzervatív protokollhoz, sőt, ő is azt javasolta, hogy a múlt héttel bezárólag a brace-t már ne használjam, ha én is úgy érzem.

Kis bibi viszont, hogy az úszást illetően ő is azt mondta, hogy csak a hetedik hét után kezdjem el. Azért ezt nem hagytam annyiban, és el is mondtam neki, hogy túl vagyok egy rögzítős próbán már, semmi gond nem volt, és a továbbiakban is tervezem ezt folytatni, úgyhogy igazából az érdekel, hogy mik a veszélyek, mire kell odafigyelnem. Elmondta, hogy mindenféle oldalirányú térdmozgás elkerülése a cél, mert ez túlterhelheti az esetleg még nem eléggé megtapadt graft végpontokat.

Ma este utolsó tesztként kipróbálom a sport térdrögzítőmet is, amelyben fociztam, mert azzal egyszerűbb lenne az életem holnap délelőtt. Remélhetőleg ad akkora biztonságérzetet, amit elvárnék egy eszköztől, mert ez nagy előrelépés lenne a szabadabb mozgás felé annak ellenére, hogy lábtempózni ugyanúgy nem fogok benne, mint a rehabos nagytesójában.

A cél a lehető legjobb időeredmény elérése a mozgáskorlátozottság és az edzéshiány ellenére. A lehető legjobb pedig azt jelenti, hogy a jövő heti Öbölátúszáson a konkrét cél ismét az egy órán belülre kerülés, ami eszeveszett nehéz lesz, de nem tűnik teljesen lehetetlennek. Ennek érdekében kell most az utolsó lélegzetig kihajtanom magam holnap, illetve majd a jövő hét elején minimum két alkalommal. Eddig a gyógytornának volt szinte kizárólagos elsőbbsége, de a jövő szerdai hajnalt be fogom áldozni az úszásért.

Úgy alakult tehát, hogy a Balaton-átúszás lesz az edzés, az Öbölátúszás pedig a verseny az idei nyáron.

1 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr975414517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2013.07.21. 23:15:10

Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhető, hogy én is ott leszek az Öblön!
süti beállítások módosítása