HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2011. - október 26.

2011.10.27. 10:52 FüziMedve

Az elmúlt két hét alatt kezdtem eltávolodni az egyéni rekordot jelentő 88 kg-os vágósúlyomtól, mára 84 maradt belőlem, és bár ezt még nem a mozgásnak köszönhetem - ahogy télen és tavasszal ugyanennek a feleslegnek a felszedését sem -, de minden rosszban van valami jó alapon azért ez legalább az úszás szempontjából egyértelműen hasznos változás volt, és remélem, most már a mozgás viszi ebben tovább a prímet, mert ez még mindig kb. 7-8 kg plusz az optimálishoz képest, nem is beszélve a jelenleg még nem létező izomzatról.

Tegnap egy jónak induló nap lett nagyon nehéz a végére, így az esti úszásnak nem túl tudatosan, de azért dilemma nélkül estem neki.

Továbbra is nagyon észben tartottam, hogy érzékeny legyek a fokozatosságra és - ha bármikor is egy kicsit ritmusba kerülök - ne engedjem, hogy elvigyen a lendület, mert nem tudom, mit bír az állóképességem.

Három darab egy kilométeres szakaszt szerettem volna úszni, és az elsőben egy jó iramot úszva felmérni a pillanatnyi állapotomat. A múltkori érzések alapján nem számítottam sok jóra.

Nekikezdtem, és az első néhány hossz után is viszonylag gördülékenyen ment a mozgás, stabilak maradtak a hosszú kartempók, nem jött az erőlködés. Sőt, egy kis plusz erőbedobás ellenére is egyre könnyebben ment minden, egyre letisztultabbnak éreztem a stílust. Viszonylag jó iramot próbáltam menni, de csak annyira húztam, amennyire úgy éreztem, ez a kilométer végére biztosan tartható lesz, közel sem hajtottam meg magam igazán. 500 méterhez érve részidőt nyomtam, 8:10-nél tartva ezt viszonylag közepes iramnak gondoltam, de jót tett, hogy az erőbedobást is ezzel arányosnak éreztem, nem többnek ennél.

A lendület a kilométer második felében sem változott, sőt, olyan 7-800 méternél vissza kellett fognom magam attól, hogy ne ússzak időre, ne hajrázzak, és tartsam meg az egyenletességet. A végére 16:17-et mutatott az óra, amit semlegesen nyugtáztam, majd kiültem öt percre a szaunába.

A második ezernek lazán kezdtem neki, az órámat itt is bekapcsoltam, hogy lássam, ha tényleg lazán úszom, úgy mennyivel vagyok lassabb az előző etapnál. Az első három-négyszáz méter valóban könnyed tempója után valahogy önkéntelenül belegyorsítottam, valahogy ritmusba kerültem, és engedtem is magam, segített legalább egy picit jólérezni magam, kikapcsolni legalább addig a gondolataimat, amíg a vízben vagyok. Érdekes, ahhoz képest, hogy elég sok időt elszórtam az elején, a végére ez sem lett sokkal gyengébb az elsőnél, 16:40.

Újabb melegedés a szaunában, majd jön a következő felvonás.

Ekkor már elég kevés időm volt hátra a záróra előtt, el sem indítottam az órám, mert valószínűnek tartottam, hogy nem tudom teljesen végigúszni már a befejező ezrest. Ezért úgy döntöttem, hogy ha az első egy-két hossz nem tart vissza, még lendületesebben próbálok úszni úgy, hogy a 22-23, legfeljebb 24-es tempószámból nem engedek.

Ekkor már teljesen egyedül voltam a medencében és a medencetérben sem volt senki.

Ment minden simán, egyre jobban tolhattam, nem szakadtam bele, az első százas után szerintem már 16 percen belüli ezres iramban úszhattam. Nem esett rosszul... Ezért úgy döntöttem, hogy ha már nincs idő az egész ezerre, amennyire lehet, abból is leveszek egy kicsit, de azt jól meghajtom. Ez kifejezetten feküdt, nagyot hajráztam is, és érdekes módon ebben sem volt semmi görcsösség, és nem is éreztem, hogy különösebben elfáradtam volna.

A napi össztáv 2.600 méter volt.

Teljesen egyedül motivációt találni úgy, hogy előfordulhat, minden kapu becsukódott már a számomra a jövőt illetően ahhoz, hogy egy versenyen még valaha is igazán jól érezzem magam, - hát...

De most csak a következő lépés van, tovább, tovább...

7 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr993333361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.10.27. 15:24:31

Na végre! Ezt nevezem, visszatértél a vízbe!

Eufemia 2011.10.27. 15:42:28

Nahát!
A BÁ fórumos íráson is csodálkoztam nemhogy ezen...
Oké,én nem látok mögé minek mi az oka, mégha valamit említettél is belőle, és az írásod inkább negatív mint pozitív, de valahol ott a fény mögötte. Legalább már úszol, remélhetőleg némi optimizmus is társul majd hozzá:)
Hajrá!

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.10.27. 20:21:10

Az időidből látszik, hogy még nem hagytad el a propellert :). De tök komolyan, azért valamit sportoltál, ugye? Vagy teljesen edzetlenül úszol ilyen ezreket?

@Eufemia:

FüziMedve kolléga régebben is olyan szerénységgel tálalta a számomra elérhetetlen időket, hogy tényleg ráfér az optimizmus! Én egy-egy 20 perc alatti ezer után is úgy érzem, mintha az enyém lenne a világ. :)

FüziMedve 2011.10.28. 07:40:04

eu: ....remélhetőleg... és köszönöm!
hillaby: világ életemben mindig sportoltam valamit, a részem a mozgásigény. Ezzel együtt viszont továbbra is tartom, hogy az úszáshoz szükséges állóképességet és izomzatot semmi mással nem lehet még csak megközelítőleg sem felépíteni vagy fenntartani. Akkor is úsztam volna ennyit, ha az elmúlt közel egy évben semmit sem mozogtam volna, ebben biztos vagyok. Amennyi megmaradt, azt kizárólag a technikának köszönhetem, az állóképességem nulla. Ha az első két kilométert egyben kellett volna az első iramában leúsznom, a második valószínűleg már 18 perc körül lett volna. Vagy úgy is mondhatom, hogy pl. négyes levegővétellel talán az elsőt sem tudtam volna végigúszni. Úgyhogy nagyon mélyen vagyok, az idők csalókák.
A többit majd meglátjuk...

Köszönöm a kedves soraitokat, nagyon jólestek.

Eufemia 2011.10.28. 10:39:46

@hillaby:
A szerénység és az időeredmények nem kívánnak kommentárt szerintem, alapjáraton kíválóan úszik barátunk!
Én csakis a keserű mellékzöngét emeltem ki, mint negatívizmust. Aminek mint írtam nem tudhatom az okát, csak hogy elég feltűnő... és reméljük ez változni fog!

FüziMedve 2011.10.28. 10:42:26

Eu: köszönöm... Ellenben ajánlanék régebbi versenyleírásokat is, megtalálod itt az archívumban (időrendben az edzések között), elég olvasmányosok is, vissza is szoktam olvasni, ha egy kicsit fel akarom dobni a hangulatomat.

Eufemia 2011.10.28. 14:36:09

Köszi, ha lesz ráérős időm, meg energiám rá, megkeresem! ;)
Addig szép napokat, napsütéseseket!!! :)
süti beállítások módosítása