HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2010. - negyedik szakasz, július 28.

2010.07.30. 14:12 FüziMedve

A ma délutáni edzésen 25-ös medencében alkottam, mert a kinti 33-ashoz kissé hűvösnek találtam az időt.

Az első etap egy kilométeres volt, amelyet 400 méter bemelegítéssel és 600 méter tenyérellenállásos iramúszással tudtam le. Elkezdett foglalkoztatni a gondolat, hogy vajon mit tudok időre, mert a mostani sűrű úszásaimtól még az alacsony intenzitás ellenére is egy picit erősebbnek érzem magam, mint korábban. És már nagyon régen ellenőriztem utoljára, mit tudok az órával szemben, igaz, nem is nagyon volt értelme így tennem, amíg teljesen punnyadt voltam.

Így hát egy kis pihenő után nekivágtam egy ezres időmérésnek. A bizalmam egy 16 perces idő felé volt leginkább, ám az első száz méter 1:30-as részideje és a viszonylag könnyed és a lehető leghosszabb kartempókkal történő kezdés után úgy számoltam, ennél akár érzékelhetően beljebb is lehetek, persze tudva, majd a táv második felében dől el igazán, mit tudok jelenleg. Négyszáznál még mindig érzésre nyugodt volt a mozgásom, de tudtam, innentől kezdve már nagyobb erőfeszítés kell ahhoz, hogy időben is jó legyek. 7:47 lett a féltáv, ami a kezdeti iramhoz képest komoly visszaesést jelzett.

Ettől megijedtem és jobban rákapcsoltam, de még mindig megfelelő maradt a vízfekvésem sokáig, csak 800 körül éreztem, hogy itt már nem tudok odafigyelni a stílusra, az utolsó kétszázat már "mennem kell". A második ötszáz végül 7:37 lett, pedig különösebben nem hajráztam, csak az emelt iramot tartottam. Ez a 15:24 az emberemlézet óta először úszott 16 percen belüli ezrem, de hol van már az a több mint két évvel ezelőtti 14:09-em...

A végén még 500 métert úsztam tenyérellenállással, odafigyelve a minél kisebb tempószámra, bár már csak módjával tudtam, mert eléggé húzós volt az ezres mérésem.

A napi össztáv 2.500 méter volt.

Szólj hozzá!

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr142187174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása