HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Fűzfői átúszás, július 5.

2009.07.06. 12:51 FüziMedve

Az idei Fűzfői Átúszás előtt nem volt éppen megnyugtató a pillanatnyi állapotom. Két olyan éjszaka volt mögöttem, melyeken összesen nem aludtam 6 óránál többet, az elmúlt másfél napban 600 km-t vezettem, tegnap pedig több mint egy órát úsztam versenyiramban, emellett az edzéseket is csak 3 napja hagytam abba, így kipihentnek nem különösebben érezhettem magam. Éppen ezért többször is bevillant a csongrádi versenyen átélt trauma, és ez erőteljesen csökkentette a magammal szembeni elvárást a várható teljesítményemet illetően. Viszont végtelen nyugalmat adott, hogy a tegnapi versennyel ellentétben ezúttal lelkileg teljesen feltöltődve állhattam a rajthoz.

Útban Balatonfűzfő felé egy csapattársam jelezte, hogy a műsor változott, a várhatóan tartós elsőfokú viharjelzés miatt a rendezők Almádiban alakítottak ki egy névlegesen 3 km hosszúságú úszópályát, amely távra azonos az eredeti útvonallal. Első pillanatra ettől kissé viszolyogtam, aztán megnyugtattam magam, hogy a többiek is ugyanezt fogják úszni, tehát lesz bőven viszonyítási pontom ahhoz, hogy fel tudjam mérni, hol is tartok a felkészülésben.

A pálya nagyjából téglalap alakú volt, négy jól látható sarokponttal, amelyeket kívülről kellett kerülni, és két kör felelt meg elvileg 3 km-nek.

Én a tegnapi tapasztalatokkal felvértezve a kezdő iramon még csak el sem gondolkoztam, magabiztos voltam a tekintetben, hogy amire jelen pillanatban képes vagyok, abból pontosan tudom, hogy lehet a maximumot kihoznom magamból. A legfontosabb az volt, hogy bármi történik, egészen a hajráig csak a saját mozgásomra figyeljek, egy állandó utazósebesség tartása mellett minél többet spóroljak, minél jobban ellazítsam, megnyújtsam a mozgásom, a hajrá időpontját pedig jól válasszam meg. Mivel meglepő módon szinte egyáltalán nem éreztem a tagjaimban a tegnapi terhelést, nagy várakozás volt bennem, hogy milyen erős utazót sikerül majd tartanom a verseny nagy részében.

A rajt után a nálam gyorsabbak - akik közül többeket személyesen is úgy ismertem, mint akik a szenior élmezőnyhöz tartoznak - ütötték előttem a vizet, ezzel sokat segítettek az első kör nagy részében a tájékozódásban. Az utazósebességet nehezen vettem fel, mert sokat kellett nézelődnöm, amíg kissé nem rázódott szét a mezőny, és némi hullámzás is nehezítette a dolgom az első fordítóig. Igyekeztem megjegyezni a távolságokat - érzetben legalábbis - a pálya sarokpontjai között, mert tudtam, ez az erőbeosztás szempontjából a második körben nagyon fontos lesz.

Az első kör vége felé sikerült egy viszonylag jó tempóra ráállnom, majd a táv felénél megpillantottam - vagy inkább felismertem - Esztit, az egyik csapattársamat, akit éppen akkor értem utol. Egy ideig nagyjából egymás mellett úsztunk úgy, hogy felőlem lemaradhatott vagy megléphetett volna, mert nagyon vigyáztam, nehogy hozzá igazítsam a saját iramomat, majd utolértünk egy harmadik úszót is. A táv háromnegyedét követően néhol tumultuózus jelenetek zajlottak, volt, hogy ketten fogtak harapófogóba úgy, hogy rendesen már csak a levegőben fértem volna el... Ezt követően úgy döntöttem, ritmust váltok és meglépek tőlük még a hajrá előtt, de a következő egy-két percben alig két-három testhosszal tudtam meglógni, így azonnal visszaálltam egy takarékosabb üzemmódba és tartottam ezt a normál erőbedobást egészen az utolsó 3-400 méterig. Tudtam, hogy ha idáig nem kapkodtam el a dolgokat, aki eddig nem tudott lehagyni, az már biztosan mögöttem fog végezni. Ekkor elővéve magamból a tartalékokat, viszonylag gyorsan ráálltam egy sokkal erősebb iramra, és ahogy ez már több nyíltvízi versenyen is megtörtént, ezen a pár száz méteren leszakítottam azokat (az eredménylista szerint 30 ill. 23 másodperccel), akikkel egészen a hajrá kezdetéig a normál utazósebességemmel nem tudtam mit kezdeni.

Ha viszonylag felkészült vagyok, akármilyen szoros is egy verseny, annak ellenére, hogy hosszútávon már nehezen fokozható iramot úszok a táv befejező részéig, minden esetben csodás érzés tapasztalni, hogy valahonnan elő tudok szedni olyan tartalékokat, amelyekkel jó esélyeim vannak arra, hogy a hajrában már ne tudjanak megfogni. Úgy érzem, számomra - és az én szintemen - ez a tartalékképzés sokkal testhezállóbb és célravezetőbb, mintha megpróbálnék egy kissé emelt és éppen ezért nagyon kockázatos iramot végigerőltetni az egész távon.

Ez a verseny tehát egy igazi élmény volt, a pálya módosításától eltekintve minden nagyon pozitív volt. Az időm 44:44 lett, ebből és a jelenlegi állóképességemből a tényleges távot 2.800-2.850 méter körülire tippeltem.

Az eredményhirdetésen szembesültem azzal, hogy az én korosztályomba ezúttal nem vegyültek exversenyzők vagy jelenlegi szenior nagyágyúk, így a 3-as szenior korosztály (1970-74) 18 célbaérkezettje közül az enyém volt a legjobb idő (a másodikat közel 6, a harmadikat 13 perccel előztem meg). Ez volt az első nyíltvízi korosztályos győzelmem, és igazi megtiszteltetés volt, hogy Cseh Laci akasztotta a nyakamba az érmet (ebbe valahol a méltatlanság érzése is vegyült bennem, mivel elég fonáknak éreztem a helyzetet, hogy ő ad nekem át egy érmet, holott nekem még az is megtiszteltetés lenne, ha én adhatnék neki át egyet valamikor, de ezen aztán valahogy mégis túltettem magam).

A Bármit Megúszók baráti társaságát hat bármikori csapattag képviselte, közülünk négyen is a korosztályunk élén végeztünk. 

Azt hiszem, ez a verseny - zsinórban harmadik alkalommal nyújtva számomra nagy élményt - ezentúl még biztosabb helyet foglal majd el a mindenkori versenynaptáramban.  

2 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr951229635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plezerm 2009.07.08. 11:38:21

Hát Medve!

Le a kalappal. Gratula és minden tisztelem a tied. 15 percen belüli 1000-ek. Nagyon zsír!
Most hétvégén mész Balatonfűzfő-Tihany 3,5-ös úszásra? Remélem találkozunk.

FüziMedve 2009.07.08. 12:56:43

Szervusz Matyi!
Azért olyan forrón nem ettem a sáskát, ahogy írtam is, ez a pálya inkább volt 2.800-2.850 méter, mint 3 km, úgyhogy picivel 16 percen belüli lehetett az ezres átlagom. Mindenesetre ahhoz képest, ahol most kondiban tartok, jól ment az úszás, jókor volt ez a verseny is a Balaton-átúszás szempontjából, mert ez utóbbi lesz az, ahol majd igazán jól kell teljesítenem. Ehhez egy újabb lépcsőfok lehet az Öböl is, amelyet szintén beterveztem, én is remélem, hogy összefutunk majd legalább a rajtnál!
süti beállítások módosítása