HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2010. - negyedik szakasz, 8. edzés, június 10.

2010.06.21. 17:12 FüziMedve

Ma egy sima laza edzést tartottam: 5*500 méter váltakozó iramú, de főként nyugodt tenyérellenállásos szériát úszkáltam le, az etapok közötti 1-2 perces szünettel. Ezzel zártam a laza mozgásos fázist, és terveztem elgondolkodni a következő hónapokról, tekintettel a nyíltvízi úszások közelgő időpontjaira.

A napi össztáv 2.500 méter volt.

A következő nap viszont kicsit változott a helyzet.

Június 11-én kora reggel egy teljesen belátható, egyenes és ezerszer végigjárt szakaszon bringával nekihajtottam egy villanyoszlopnak. Az ütközéskori sebességem 20-22 km/h-ra saccolom a helyszínből és a normális ritmusomból fakadóan. Féknyom nem volt. Az ütközés a bal oldalamat érte, a következményei a mozgásomat még nem zavaró zúzódások a két combomon, a bal vállamon, a nyakam bal oldalán, illetve a bal fülemen, amelyet még egy, az oszlopra feltekert acéldrót is felszántott (ez az egy vérző sebem volt). Problémát az jelentett, hogy bár a fejem az oszlopot szemből elkerülte, de oldalról olyan erővel csapódott neki, hogy a fülkagylóm ütéstompítása mellett is komoly agyrázkódásom volt. Az eszméletemet nem veszítettem el, sőt, ezután két és fél kilométernyit toltam hazáig a bringát, otthon lefürödtem, átöltöztem, de látván a zavarodottságomat mentőt hívtak hozzám. Az első megmaradt emlékem az volt, amikor beszálltam a mentőbe. Ezt követően is maradtak még ki dolgok egy jó darabig, amelyek később sem tértek vissza, illetve örök homály fedi számomra mindazt is, ami a balesetkor illetve az azt megelőző egy-két órában történt. Utólag bejártam a lehetséges helyszínt és a kilométeróra-állásom segítségével végül megtaláltam a keréknyomomat egy oszlopon, ez alapján következtettem arra, mi hogyan történt velem. Ám az ütközést kiváltó okot máig nem sikerült valószínűsítenem.

A traumatológián CT és röntgenfelvétel készült, amely alapján beavatkozásra nem láttak okot, a kétnapos befekvéses megfigyelést azonban elutasítottam és saját felelősségre távoztam. A következő napokban egyhetes otthoni nyugodt pihenés volt az üzemorvosi utasítás, amelyet nagyrészt be is tartottam, azonban előttem áll még egy neurológiai elemzés a hozzá kapcsolódó koponya MR és EEG vizsgálat alapján, mely - ahogy megtudtam - elsősorban a baleset egyik lehetséges okát, egy esetleges kezdődő epilepsziát hivatott kideríteni.

Ettől nyilvánvalóan jóval több függ, mint hogy mi lesz az úszással, és egyáltalán a sporttal az életemben. Jelenleg elvileg autót sem vezethetek, amit én megpróbáltam átmenetileg "gyakorlatiasítani" a csak mindenképpen szükséges utakra vonatkozóan.

Természetesen zsigerből tudva, hogy a következő hétvégék tele vannak nyíltvízi versenyekkel, bár a reflexeim azt mondatnák, hogy komoly aggódnivalóm van emiatt, ami engem most mégis igazán foglalkoztat, az az, hogy őszintén reménykedem benne, hogy a hátralévő vizsgálatokat követően is egy ki nem deríthető tényező - például egy figyelmetlenség - marad meg a baleset legvalószínűbb okaként.

Július első hetében ez is kiderül.

Szólj hozzá!

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr442098720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása