HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Százhalombattai Nemzetközi Szenior Úszóverseny, 2012. december 9.

2013.01.22. 14:45 FüziMedve

Mindenféle előjel és felkészülés nélkül úgy döntöttem, hogy több mint két éves teljes tűzszünet után ismét részt veszek egy hivatalos szenior versenyen.

Eredetileg a Nyéki Imre emlékversenyt terveztem, ami hagyományosan december elején van, ez azonban szervezési okok miatt kihullott a naptárból, helyette a százhalombattai Kiss László uszodában rendeztek egyet.

Mindenképpen csak az egyik versenynapra szerettem volna elmenni, így ennek megfelelően is választottam ki azokat a számokat, melyeket bevállalok. A vasárnap és az 50 gyors illetve az 50 pille lett a nyertes.

Mivel 25 méteres medencéről van szó, a forduló miatt gyorsban nyilvánvalóan az lett volna egyértelmű célkitűzés, hogy 29 mp-en belüli időt érjek el.

A feltételes mód létjogosultságát a felkészültségem szintje adta, ami egyenlő volt a nullával. Egész évben - a nyíltvízi és a szentendrei versenyeken úszott hosszokat, kilométereket kivéve - egyetlen megerőltető hosszt sem úsztam. Semmi sem késztetett erre, sem becsvágy, sem célok, semmiféle motiváció. Igazából még utólag sem tudom, előzetesen mit kerestem itt, hiszen tudhattam, hogy semmiféle babér nem teremhet a vízben felkészülés nélkül. Az elért idő a legkevésbé sem szerencse kérdése.

Az 50 gyorssal kezdtem. Értelemszerűen még ennek is féltem teljes erőből nekikezdeni, így a viszonylag jó rajt után az első hosszt visszafogottabban kezdtem, mint kellett volna. A fordulót távolabbról indítottam, így lendületet is veszítettem, de aztán már menni kellett, ahogy csak lehetett. A vége előtt nem haltam bele, ebből is éreztem, hogy tényleg teljes gázzal tolni kellett volna a rajttól kezdve, szóval ezt elrontottam. Az időm 29.70 lett. Még szerencse, hogy nem 50-esben úsztam, mert az kicsúszott volna a 30-ból.

2012.12.09 Százhalombatta 50 gyors.jpg

Még félelmetesebb volt ez a rettenetesen nagy táv pillangóban. Korábbi versenyeken párszor már akkor is jött a nagyhalál, amikor motivált és felkészült voltam, így most igyekeztem nem is gondolni erre, hogy csak úszás közben fájjon, előtte még ne...

Ismét csak nem mertem futkorászni az első hosszon, nehogy a végén a búvárok jöjjenek értem, de aztán a másodikat - érzésre legalábbis - feltűnően jól végigbírtam, és megint csak azt éreztem, hogy maradt bennem erő a benyúlás után is. Nem volt jó érzés. Az időm a már vállalhatatlan 36 mp-től alig maradt el.

Életemben egyébként először kellett fordulnom lepkében, hiszen eddig még mindig csak 50-es medencében és csak 50 métert vállaltam belőle. Természetesen ennek a gyakorlására sem vettem a fáradságot előzetesen. Azt hittem, ha valamivel, hát ezzel nem lesz gond, de amennyire bénán sikerülhet egy forduló, ahhoz az enyém erősen konvergált. Nemhogy nem gyorsított, de szerintem 50-es medencében, forduló nélkül  jobb időt úsztam volna. A falról lecsúszott a lábam, így a kidelfinezést szinte lendület nélkül kezdtem, aztán amikor már éppen begyorsultam volna, akkor szakítottam meg... Tanítanivaló volt.

2012.12.09 Százhalombatta 50 pille.jpg

Látva csodálatos teljesítményemet, Rentka doktor azonnal felajánlotta számomra a mix vegyesváltó lepkéjét is. Erre mit lehet mondani?

Ki ha én nem?...

Senki. Ekkor már csak négyen voltunk a csapatból a helyszínen...

Óh, mondom is neki, nagyon elcsesztem az egyéni pillét, mert remegett a gatya, de majd most meglátja, sokkal jobb lesz, bízhat bennem.

Mentem is, mint az atom, szinte hasítottam a vizet, csak a régi időkkel ellentétben valahogy mintha a száguldásom közben a falat is tolta volna előttem valami láthatatlan erő. Próbáltam ugyan hajtani, de azt figyeltem meg, hogy csak a húzásomba igyekszem erőt tenni, viszont nem pörög a kar, mert még a ciklus közben pihentetem magam a következő húzás előtt. Volt némi derékmozgás is, de szerencsére ezt videó nem rögzítette, kívülről valószínűleg csak szánalmas ideggörcsös rángatózásnak tűnhetett. A forduló szinte dettó olyan műkedvelőre sikerült, mint előtte, a második hosszon pedig már fizikailag is csak szenvedtem. Örültem, hogy partot értem.

A mért részidők szerint a nagy fogadkozás nem is maradt alaptalan, sikerült vagy 7 századdal jobb időt vergődnöm a váltóban, mint előzze egyéniben. Persze a korrekt összehasonlításhoz feltételezni kell a lehetetlent is, mégpedig hogy a reakcióidőm nyilvánvalóan a biztos világcsúcsot jelentő 7 századon belül volt... Hogy ez mégsem elképzelhetetlen, azt éppen a hivatalos jegyzőkönyv támasztja alá, melyben a helyi váltó annak ellenére ért be csak második helyen, hogy mellúszó hölgytag szétalázta a férfi gyorsúszás aktuális világcsúcsát, de a gyors váltótag is ezt közelítő időt úszott :) (nyilvánvaló panelhiba, a két váltótag 25-ös részideje került be az 50-es helyett).

2012.12.09 Százhalombatta 4x50 mixváltó.jpg

Néha felkavaró, rossz érzések töltöttek el a nap közben, de szerencsére nem volt sok holtidő, az események pörögtek, a szervezés flottul működött, villámgyorsan véget ért a nap. Nem tudom, mikor és hol fogok versenyezni még bármilyen medencés számban hivatalos szenior versenyen, sőt, azt sem, hogy egyáltalán indulok-e még valaha.

Amatőr versenyen még biztosan, már csak azért is, mert egy jövő hét végi alkalomra már korábban lecsaptam...

7 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás Címkék

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr335034851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cyr45 2013.01.22. 20:31:06

Nem kapkodtad el a felrakást...

Minden tiszteletem a senior+ hölgytagé,
(hozzá képest még taknyos vagyok) de
egy másik negyedikkel -ha lett volna-
kissé máshogy alakul a sorrend!

Mindemellett, alkalomadtán, kérlek add
át Számára őszinte csodálatomat!

FüziMedve 2013.01.23. 08:19:31

Nagy Zsókáról van szó? Vele ott először és ezidáig utoljára találkoztam, és mivel egyetlen biztos pontot sem jelöltem ki magamnak a szenior versenyzést illetően, fogalmam sincs, hogy találkozom-e még vele valaha.
Egyébként ahogy mondtam, nem volt sok variáció négyen voltunk még a helyszínen. Vagy indul a váltó, vagy sem, csak ez volt a kérdés. És persze értelemszerű, hogy ha én is tagja vagyok, akkor az eredményesség különösebben nem lehet szempont.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2013.01.23. 09:12:32

Az említett amatőr verseny az, amelyiken én is ott voltam? :)

cyr45 2013.01.26. 23:45:01

én a "senior+" megjelöléssel (azt hittem, egyértelműen) Kovács Lukácsnéra gondoltam. Ámbár az illető hölgy leánykori nevét nem ismerem, akár -bár erre az esély minimális- Nagy Zsóka is lehetett anno...

FüziMedve 2013.01.28. 10:03:06

Nem, nem annyira egyértelmű ez, hiszen a szenior korhatár 25 év. Úgyhogy gyakorlatilag én is szenior vagyok 1998 óta (más kérdés, hogy versenyezni csak 34 éves koromban kezdtem).

FüziMedve 2013.01.28. 10:04:06

oké, mondjuk a taknyosról tudnom kellett volna, csak ez elkerülte a figyelmemet.
süti beállítások módosítása