HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2011. - november 3.

2011.11.03. 09:19 FüziMedve

Tegnap egy korábbi felajánlásomnak tehettem eleget, Hillaby-vel találkoztam egy uszodalátogatás keretében. Már a leírásai alapján is figyelemre méltó perspektívájú úszónak tartottam, emiatt voltam talán a legkíváncsibb arra, vajon a gyakorlat is igazolja-e mindazt, ami körvonalazódott bennem a sorai alapján. Amennyire a tapasztalatom és ismereteim alapján képes vagyok megítélni egy mozgást, a gyorsúszásának minden lényeges alapja nagyon a helyén van, így alig lehetett érdemi észrevételem a tovább csiszolást illetően. Érdeklődve várom majd a továbbiakat, szerintem egy nagyon érdekes és értékes időszak elé néz, ha minden körülmény is ennek megfelelően alakul nála.

Tegnap rajta volt a fókusz, de már ekkor tény volt számomra, hogy ma reggel lemegyek edzeni. Az uszodáig nem volt gond eljutni, bemenni, csobbanni sem, elindítani az órát, - viszont... Az első hosszokon megint összeszorult bennem minden érzés, és ezzel együtt ment ki az erő belőlem... Megint meg kellett állnom egy hossz végén egy kicsit, de aztán gyorsan tovább is mentem, nehogy ott maradjak, de még valahogy később is gyorsabban párásodtak a lencséim, de nem az ő hibájukból. Igyekeztem aztán legalább monoton üzemmódba kapcsolni, de nagyon sokáig nem tudtam még bármennyi erőt is beleadni, gyakorlatilag az első ezres végéig, amikor megálltam szünetet tartani. A kontrollként indított órám 16:50-nél regisztrálta a színtelen-szagtalan első ezresemet.

Agyilag üresen ültem egy ideig a melegvízben, aztán úgy döntöttem, összeszedem magam, és még egy ezrest tolok úgy, hogy most már végre erőt is teszek bele, amennyi legalábbis van. Még erre az ezresre futotta az időmből, többre már nem a mai napon, ez is segített végül ahhoz, hogy tényleg odategyem magam.

Igyekeztem minden más érzést kizárni és csak az úszásra odafigyelni: gyors fordulók, hosszú és a lehetőségeim szerint erős tempók, és a terhelés érzésének kizárása. Úgy éreztem, viszonylag jól megyek, ezt az ötszázas 7:43-as részidő igazolta is, de ekkor és 700-nál erős holtpontom volt az edzetlenségemhez képest eltúlzott iram miatt. Ezeknél alig-alig tudtam összetartani a technikámat, a szétesés határán voltam, de valahogy telt az idő és ha be is lassultam, a stílus nagyjából megmaradt. A végén 15:41-re jött ki az ezer, ez elvileg bíztató kell, hogy legyen, bár örülni jelenleg még semminek nem tudok igazán, mivel nincsenek céljaim, nincs semmi alapom arra, hogy legyenek...

Taktikai tapasztalat, hogy még nem vagyok elég egy ezreshez, most úgy tűnik, ha mérek időket a következő alkalmakkor, jobban teszem, ha még 400-500 métereken teszem csak oda magam.

A napi össztáv 2.000 méter volt.

2 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr953349717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hillaby · http://twitter.com/hillaby 2011.11.03. 09:39:35

Köszönöm! A "minden körülmény" főleg a fránya testrészeim lehetnek, a porckorongom meg a vállam, hidd el, eltökéltségem, az van. Főleg azért, mert egyre jobban szeretek úszni!

FüziMedve 2011.11.03. 09:56:11

igen, tudom, ezekre gondoltam.
süti beállítások módosítása