HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Sportvarázs Szenior Úszóverseny, Budapest, június 7.

2009.06.08. 09:06 FüziMedve

Mégha várható volt, hogy nem is az ezt megelőzőhöz hasonlónak, de gyönyörű, napsütéses, meleg nyári délelőttnek indult ez a nap, ám mire a verseny időpontjára ért a kismutató, a melegfront megérkező, összefüggő felhőzete konstans kültéri zuhanyzóként kisebb kihagyásokkal ugyan, de órákon keresztül öntözte a tájat.

Sokszor úsztam már a Nemzeti Sportuszoda Széchy medencéjében, és mindig olyan különleges érzés volt, most pedig különösen felemelő volt versenyen is megmártózni benne.

Ezt a versenyt magamban nem vettem egy szinten a többi szenior versennyel, többek között azért, mert egy sporthétvége részeként, egyik programjaként került megrendezésre, nem pedig önállóan, úgy, ahogy a szenior úszóversenyek nagy többsége. Ettől függetlenül persze ugyanolyan motiváltan álltam rajthoz, és ugyanúgy mindent ki akartam hozni magamból, ahogy bármely más versenyen.

Ha választani lehetett volna sorrendet a három úszásnem között, amelyre neveztem, magam is úgy kértem volna, ahogy végül is következtek egymás után.

Az 50 méteres pillangóúszásra megfelelően oda tudtam koncentrálni, nagyon ki akartam úszni magamból azt, amire jelenleg képes vagyok, szét akartam szedni a vizet. Nyilván az erőfeszítésem az időmből még egy jó darabig nem fog tükröződni a technikai hatékonyság nem kielégítő szintje miatt, de ami számomra most fontos, hogy bármilyen kis lépésekkel is, de folyamatosan haladjak előre.

A rajtra szerintem jól reagáltam, erős elrugaszkodás után megvoltak a delfinmozdulatok is, majd elkezdtem tolni a dolgot, ahogy csak tudtam. Alig érezhetően visszavettem a húzásból az első 15 méteren, mert féltem, hogy elfogy a tudomány a végére, de onnantól kezdve tényleg minden erőmet beleadtam, és fejben próbáltam összpontosítani arra, hogy ne emelkedjek ki túlságosan a vízből. Végül is valamennyire kiment a karomból az erő a végére, de ezt kompenzáltam egy kis erőlködéssel, ami a sebességen szerintem nem csökkentett sokat. Az időm 34.28 lett (78.46%), ami hibahatáron belüli javítás (0.13 mp) a májusban Csongrádon úszott legjobb időmhöz képest. A jegyzőkönyvben elírás történt, amely alapján negyedikként lettem feltüntetve, de akit második helyezettnek jelöltek meg, el sem jött a versenyre, és ha eljött volna, akkor sem az én korcsoportomba tartozna...

Ezután a hátúszás következett, amelyben a céljaim egyike az volt, hogy - következetes bíráskodás esetén, tehát más versenyeken :) - kizárást maga után vonó szabálytalanságok nélkül ússzam le ezt az egy hosszt. A rajtom egyetlen részmozdulata sem volt megfelelő, a fejtartásom "változó" és túl mély volt, az iránytartásom esetleges, a vízfogásomban volt némi keresztbenyúlás, talán egyedül a lábtempóm volt rendben, és valamennyire a benyúlásom. Az időm 39.91 lett (72.68%), ami még a várakozásomhoz képest is borzalmas, de legalább már valami kiindulási alapot nyújt és motivációt teremt arra, hogy javuljak háton is, és talán egyszer majd standard szenior versenyeken is rajthoz álljak (bár ahhoz még legalább 3 mp-et le kellene csípni ebből, ami nem holnapra lesz meg). Négy indulóból végül ez volt a második legjobb idő, ami inkább a mezőnyt, mintsem engem minősít.

A gyorsúszás rajtja kicsit váratlanul ért, még rajtam volt a papucsom, az órám, a szemüvegem viszont még igazgattam, amikor a rajthoz szólítottak. Így koncentrálásról szó sem lehetett, örültem, hogy a dudaszóra egyáltalán elugorhattam a kőről és nem késtem le a rajtjelet. Hajtottam, ahogy csak tudtam, de valahogy itt még előbb kezdődött az erőlködés, mint pillén, úgyhogy örültem, hogy egyáltalán harminc másodpercen belül beértem. Az időm 29.86 lett (80.38%), ez a korcsoportomban 7-ből szintén a második helyre volt elég.

A verseny szervezése felemás volt, engem bosszantott kissé, hogy egy sprintversenyt kézi időméréssel képesek voltak összekombinálni. Ha egy tisztán amatőr versenyről lenne szó, ez még rendben is volna, de itt azért néhány klasszis úszó is felvonult, rájuk nézve kissé megalázó lehetett, hogy egy ilyen csodás medencében úszva a teljesítményük emberi reflexek és odafigyelés függvénye is. Ez még az én motivációmra is hatással van, el tudom képzelni, hogy ők mennyire komolytalannak érezhetik ezt, még ha nem is hangoztatják... Egyébként viszont megnyugvással tölt el, hogy itt is volt olyan versenyszámom, amelyben egyéni legjobbat úsztam, úgyhogy ez a sorozat még mindig nem szakadt meg a legelső szenior versenyem óta.

4 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr301170838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plezerm 2009.06.09. 17:20:01

Hát csak gratulálni tudok az egyéni legjobbnak. S elérted, hogy váltóképes vagy háton.
Jó volt a meglátásod, nem csak téged zavart az, hogy kézivel mértek, sőt ráadásul délelött a gyerekeknek (delfinek) volt verseny és akkor még fennt voltak a mérőpanelek. Ennyit érdemelnek a Senior Úszók? Vagy ilyen sokba fájt volna annak a használata.
Azért jól éreztük magunkat.

FüziMedve 2009.06.10. 08:38:38

Aki a gratulációt valóban megérdemli, az Te vagy. 30-on belüli pille, ez még a búrámba is alig fér el, le a kalappal! A 39 mp-es hátam szerintem egyáltalán nem váltóképes, de még csak szalonképes sem, jelenleg úgy érzem, minimum 37-en belüli időt kell tudnom ahhoz, hogy nyugodt szívvel benevezzek más versenyeken is úgy, hogy ne égjen az arcom. Húzós emberek voltak a korosztályodban, ahogy láttam, de két év múlva Te is átzuhansz majd a hármasba, ami számomra sok jóval nem kecsegtet :)
A panelek fent voltak, de leszedték előttünk, tényleg? Hát akkor még elszomorítóbb a dolog...:( Jó lenne, legalább annyit visszakapnánk (mármint a versenykörülményeket illetően) valahogy, valamilyen módon, csatornán, stb., amennyivel kevesebb TB támogatást használ fel általában egy szenior úszó per fő per év, mint egy átlagember...

plezerm 2009.06.10. 11:12:25

@FüziMedve:
Köszi, de sok élmenő volt, így a pille időm egy 4. helyre volt elég (pedig nagyon örülök az időmnek), a 27,9-es gyorsammal meg csak a 6. helyre fértem be. :-(
Max egy évet úszunk együtt és te már továbbléptél, s addig 2 év van. Sok edzés és sok-sok verseny, jó hangulatban. Ez a lényeg, meg az egyéni csúcsok.
Elektromos mérés legközelebb Gyulán lesz, habár én már csak arra készülök.
TB visszajutatna valamit azoknak akik tesznek az egészségükért???
Ez csak másutt működik, nálunk szép álom. Sajnos. :-(

FüziMedve 2009.06.10. 16:20:04

Két évet fogunk majd együtt úszni, én '73-as vagyok.
Igen, a lényeget jól tömörítetted, számomra is ez a fontos. Nem tudnék célok nélkül edzeni, és nem tudnék csak a célokért eljárni a versenyekre, nagyon sokat jelent a hangulat, a jó társaság.
süti beállítások módosítása