HTML

Úszás 2008-

Ez elsősorban saját napló, de nyílt olvasmány bármely érdeklődő ismerősöm számára. A vízzel való kapcsolatomról, a 2008-as évtől kezdődően elkövetett edzéseimről, illetve a versenyeimről szól, de az első bejegyzések még a legelső kartempókig visszanyúlnak, hiszen a mindenkori eredményeimnek elválaszthatatlan szerves része az a tény is, hogy a semmiből indultam.

Friss topikok

  • hillaby: pedig - sajnos? - igaz. Puhány vagyok! (2013.09.29. 22:25) Öbölátúszás, 2013. július 28.
  • hillaby: @FüziMedve: @cyr45: Diana Nyadnak sikerült! (2013.09.02. 21:56) Szabad gondolkodni
  • FüziMedve: igen, köszönöm! (2013.07.25. 21:05) Eldőlt
  • hillaby: Téged aztán kemény fából faragtak! De úgy látom, szereted a kihívásokat! Szurkolok, és elképzelhet... (2013.07.21. 23:15) Felkészülés az Öbölátúszásra
  • cyr45: én (halasztás ügyben) Neked drukkoltam, magam ellen. És örülök, hogy így alakult! Az utolsó mondat... (2013.07.07. 23:31) Az igazi esély

Linkblog

Edzések 2009. - első szakasz, 17. edzés, február 13.

2009.02.14. 20:15 FüziMedve

A szokásos 25-ös medencében 200 laza bemelegítéssel kezdtem, majd egy 600 méteres szakasszal gyakoroltam a pillangót. Az első hosszok roppant görcsösek és fárasztóak voltak, ami furcsa volt, mert két nap pihenő előzte meg a mai csobbanást. Mindenesetre tovább gyűrtem magam és miután letudtam a távot, a szaunába menekültem.

Pár perccel később visszatértem a vízbe, 200 méterrel újramelegítettem, majd 400 méter iramúszás következett. Ekkor belekezdtem egy 100-as sorozatba (1:20-as szindidővel és 1:40-es indulási idővel), de az első három százas (1:18, 1:21, 1:21) után annyira elment tőle a kedvem, hogy úgy döntöttem, leállok és inkább pillangózok még. További 600 méteres pillangós szakaszt követően 100 méter levezetéssel zártam a napot.

A napi össztáv 2.400 méter volt, 600 méter pillangóval.

Őszintének kellett lennem magamhoz, vagyis el kellett ismernem, hogy az eddigi felkészülésem messze nem olyan volt, mint amelyet akár tartalmilag, akár intenzitásban legalább elégségesnek tarthatnék. Az 50 és a 100 gyorsra azt hiszem, jó leszek, itt továbbra is az 1:06 és a 30 másodpercen belüli idő a cél. A 400 gyorsra viszont igazi állóképesség kell, ami most alapokban sincs meg nekem, az 50 pillangóra pedig még szintén nem vagyok eléggé felkészülve.

Még egy hetem van arra, hogy javuljak, és el kellett döntenem, hogy a "jelentős versenyszámra", vagy a pillangóra álljak teljesen rá, de az egyiket biztosan fel kell adnom, hogy legalább a másikat illetően bízhassak egy jó időeredményben. Korábban egyértelműen a 400 gyors volt "az én versenyszámom", de mióta pillangózom, az 50 lepke nagyon közel került a szívemhez, így legalábbis elég dilemmás lett volna, ha akár csak napokkal ezelőtt jött volna fel e kérdés. Ma viszont egyszerűen dilemmás sem volt, hogy a pillangót választom, úgyhogy a még hátralévő edzéseken ez lesz a középpontban, és annak ellenére, hogy egyértelműen csak 400 gyorson vagyok az élmezőnyben, a gyorsra csak úgy készülök, hogy a pille gyakorlásából ez nem vehet el erőt.

A pillangó most a lelkem...

4 komment

Címkék: balaton sport úszás szenior átúszás

A bejegyzés trackback címe:

https://uszas2008.blog.hu/api/trackback/id/tr96943353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plezerm 2009.02.16. 17:24:21

Hát elöször is gratula a felkészüléshez és az eddigi irásokhoz, jól esik olvasni öket és megnyugtat, hogy nem vagyok egyedül a hullámvölggyel és hullámheggyel. Szép átmozgatást a héten és irány Nyíregyháza. Ott majd szorítok neked ha nem épp összevont lesz az 50 pille futam, akkor előfordulhat, hogy egyszerre rajtolunk (II-es korcsoportban vagyok).
Szerintem jó döntés volt a pille választás!
Szóval kitartás és irány NYÍREGYHÁZA!!!
Üdv Matyi

FüziMedve 2009.02.17. 07:36:57

Hát a felkészülésemet inkább hullámvölgyek - sőt, egy egész hullámalföld - jellemzik, ami kisebb részt amiatt van, mert az úszást néha elég nehéz összeegyeztetnem minden mással (ez az egyik fő oka annak, hogy idén semmilyen versenyre sem edzésterv alapján fogok készülni), nagyobb részt viszont a permanens motiválatlanságom az oka, ezen nincs mit tagadni... Azt hiszem, tényleg egy nagy pofon hiányzik, mondjuk egy nagyon rossz idő 400 gyorson Nyíregyházán (pl. egy 5:30-on kívüli nagyon szíven szúrna), hogy nekiessek a víznek úgy rendesen, de szerencsére most már itt van a pille is, amely ugyan iszonyatosan lassan épülget, de minden alkalommal jobb és jobb lesz, ez visz előre benne, na és persze az, hogy mindenáron megpróbáljam az 50-et 35 mp-en belül úszni rögtön az első alkalommal, amikor ebben rajthoz állok - azaz most vasárnap...
Köszönöm a jóleső soraidat!
A nicked alapján keresselek majd a rajtlistán? Akkor indulunk egy futamban, ha elég közel van a nevezési időnk egymáshoz (függetlenül a korcsoportoktól), az enyémet nem kevés nagyképűséggel 35 mp-re választottam.
Üdv
Medve

plezerm 2009.02.17. 10:04:42

A szíven szúrással ügyelj mert az fájhat! Összeegyeztetni nehéz! Sokan dolgozun és nehéz korán kellni, de nekem mindig az van a fejemben, hogy utána a zuhany alatt érzem majd, hogy milyen jólesően elfáradtam.
Motiválatlanság az rossz. Nekem most szerencsére van. Van pár exúszó csaj akik után kullogok edzéseken és őket kell befognom (remélem egyszer sikerül).
Nem tudom ki hogy van vele de valahogy én is így vagyok a pillével ahogy te, néha bele tudnék fulladni a medencébe mikor már nincs erő sem a derekamban, sem a karomban, de akkor is imádom ezt az úszásnemet. Igazi kihívás! És amikor megnézem, hogy pl. 200 pillén ki milyen időket úszot akkor jóleső érzéssel csak dícsérni tudom az illetőket, mert tudom (sejtem) milyen munka ezt elért.
Szóval Hajrá a LEPKÉKNEK!
A rajtlistán Plézer Mátyás néven találhatsz meg. Hivatalos időm még nincs és mivel nem kellet megadni időt (és nem is én addtam le a nevezést hanem a szakosztályból egy társam) így nem lett idő addva ha jól tudom, szóval "hátsó" soros leszek. Amúgy 3 számban leszek érintett egy az 50 pille vasárnap és lesz még szombaton 50 hát és 200 vegyes, szerény elvárásokkal minden téren, ez inkább felmérés színtű verseny lesz nekem az igazi cél nyáron Gyula.

FüziMedve 2009.02.21. 06:03:03

Sok sikert a hétvégére, kívánom, hogy egyéni csúcsokat ússzál, ennél úgysem lehet nagyobb közvetlen célja egy úszónak, akármilyen szinten is űzi a sportot, már ami az önmagával való elégedettséget illeti.
süti beállítások módosítása